Same Same But Different

Thailand

6.4.06

תאילנד – ארץ הירוקים (השטר, לא העץ) הבלתי מוגבלים…
אם בפיג`י אנחנו מלכים (הישראלים) רק בגלל שאנחנו ישראלים, פה אנחנו מלכים כי אנחנו בראש שרשרת הממון.
בכל פעם שאתה מוציא ארנק כבד, עמוס שטרות (בחיים לא היה לי 10,000 מכל סוג של מטבע שוכבים בארנק) עם הרבה אפסים השווים מעט שקלים, הבחור שמולך, מלוכסן העיניים, שנוצצות כמו שרק עיניים המביטות בטופס הלוטו הזוכה יכולות לנצוץ.

ככה אנחנו התיירים נראים פה, מכונת מזל עם 3 פעמים 7 מודפסים על החולצה.
הם ישירו בעברית, יציעו אסייתיות יפהפיות ובעיקר ייתנו לנו הישראלים את חוויות הקנייה הישראלית המושלמת – קנית, שילמת מעט ודפקת את המוכר…

ואת כל זה אתה מבין בשנייה שירדת מהמטוס, בשיחה הראשונה עם נהג מונית עילג שאוטומטית יודע לאן אתה רוצה לנסוע…
במטוס פגשתי בחור ישראלי העונה לשם שגיא שבדיוק כמוני מגיע מסידני אוסטרליה. נחתנו, התמקחנו עם מונית ויצאנו אל בנגקוק השחורה והחמה למצוא מיטה קרה…
בהליכה ברחוב, כאן בממלכת החטאים, את מה שהבנות הציעו לנו אני אפילו לא יודע לאיית בעברית.
ככה שבשעה שתיים בלילה, עם כל הישראלים מסביב וההרגשה המוזרה הזו הכי הרגשתי ברחוב המסגר בת"א בשישי בלילה.

הכסף והכוח מוציאים פה מהישראלים את כל מה שלא התגעגעתי אליו, אנחנו מתייחסים אל התאילנדים פה כמו אל אלו שם, בישראל.
נכון אפשר להתמקח, ולדרוש שירות ועם מעט תחכום לצאת בכל מקום עם עסקאות טובות יותר משאר התיירים וכל זה מבלי לעשות מהאדם מולך כלב על שניים.
למחרת הזמנו נסיעה באוטובוס במסלול הישראלי לצ`אנג מאי, ואת הזמן עד אז בילינו במונית לקניון הכי הכי, MBK. דבר ראשון קניתי פילטר למצלמה. הכי הצטערתי בעולם שבניו זילנד לא הייתי חכם מספיק לקנות אותו. בעודי מסונוור מהשפע, הודי מוזר פנה אליי והציג עצמו כמגלה עתידות. הוא ניחש את הצבע המועדף עליי והחיה (בחרתי כחול ופינגווין, אין לי מושג איך הוא ידע, מילא הצבע, אבל החיה?) ואז דרש 2000 באט כדי להמשיך. ושוב אותו משפט "תרומה":

"A small donation for the village people"

קמתי ללכת, התרומות הקטנות האלה לא מאכילות שום כפר, אין לי ספק בזה. ואז הוא ירה את השם של אימא שלי, והבטיח שאם אשלם לו ייתן שמות של כל המשפחה, חברים, חברות ואפילו את שמה של אהבת חיי…
הלכתי, ואולי חבל.

אז אחרי הסבל של בנגקוק, ברחתי…
חזרנו, עלינו לאוטובוס וביליתי 12 שעות בקופסת שימורים. אבל אני פשוט אוהב לנסוע באוטובוסים כמה שיותר זמן, כמה שיותר רחוק יותר טוב. אולי זכרון מותנה מהצבא, כשהאוטובוס עוצר הצבא מתחיל.
בדרך רואים טירוף אנושי, 5 אנשים על אופנוע (ממש רכב משפחתי, האח הצעיר ישב על האגזוז).

צ`אנג מיי

יש פה אכסניית ישראלים, בשם ת`אנה והם מתקיימים מטיול ג`יפים.
בבוקר בחרנו ללכת לקורס בישול תאילנדי, 5 מתכונים פלוס קינוח מה שהכנת אכלת…
ככה שני ישראלים (שגיא ואני) מכורים לאננס ופוחדים פחד מוות מחריף לוקחים קורס בישול תאילנדי (עמי, אתה תאהב את זה, יש כאלה גם לשבוע של בישולים) המדריכה הייתה מטורללת אחת שכל פעם שצילמנו אותה ירתה את המילה "SEXY" ושמה יד על הפנים.

Thailand, Chang Mai, Cooking Course

בתחילה היא לקחה אותנו לשוק שהכניס אותנו לשוק מה אנשים אוכלים פה (הכל – מה שמזכיר לי, הכלבים פה תמיד באמצע ריצה מטורפת או מוחבאים היטב, ובכל זאת הופתעתי מכמות הולכי על ארבע שראיתי פה).

אוסטרלי הדגים לנו גועל תאילנדי בשוק (יש תמונה, קשה לצפייה, אני אפילו לא יכולתי לצלם אז תאילנדי עשה זאת בשבילי, שמו שגיא הוא ישראלי והוא היה הצלם בטיול).

תפסנו אומץ וניסינו משהו – פרי. שמו בתאילנד פרי הדרקון.

Thailand, Chang Mai, Cooking Course, Royi Avital

שסיימנו לעשות הצגה של אמיצים נסענו לעשות הצגה של שפים במטבח…

שמה להטטנו בלהבות (וכמעט שרפנו לשגיא את הגבות).

הכנו אבקות כמו זקנה מרוקאית בין לבין חותכים ירקות ואוכלים.

Thailand, Chang Mai, Cooking Course, Royi Avital

מלמדים את כולם את מילת ה"לחיים".

למחרת מתחיל טיול הג`יפים (כולם היו משפחות – טיול משפחות בתאילנד), וכמיטב המסורת התאילנדית Same Same But Different טיול ג`יפים זה לא ממש. יותר טיול "ישראלי", נוסעים בג`יפ בין קניות בשוק לארוחה. אפילו הגישו לנו שניצלים. לג`יפ סמוראי גיבור נדחסנו 3 שגיא דימה ואני (רועי למי ששכח).

Thailand, Jeep Trek, Royi Avital

ככה עם חבורת תאילנדים מדריכים בשמות: שי, אמסלם, ז`וז`ו (אלוהים אנחנו הישראלים לא יכולים לראות משהו מבלי לשנות אותו, מה רע בצ`אי?). שהם יותר ערסים ישראלים מישראלים (מעשנים עם כל היד על הפנים, אותה ישיבה, קלילות חשיבה, בנדנה על הראש והמילה שכתובה בקרח).
ביום הראשון ראינו מופע נחשים, נגענו בקוברה שמנו אותם על הראש.
אח"כ מופע פילים ורכיבה על פילה ממש רעבה שעצרה כל דקה לתדלוק (אחרי ששילמתי עוד 10 באט ל"נהג" שיפסיק לחרוט את השם שלו על האוזניים שלה וייתן לה לאכול).
רפטינג בשלולית ששיאה היה וויכוח על סמים, בעד ונגד (אני הייתי הנגד היחידי בסירה).

Thailand, Jeep Trek, Royi Avital

הרפטינג נגמר בנסיעה כשלקחו אותנו כמו פרות 100 אנשים במשאית אחת מאחורה, אפילו תאילנדים צחקו עלינו בדרך (הנקמה המתוקה שלהם). כמו לראות את גאידמק מפנה את השולחן שסיימת בדיוק לאכול.

למחרת ביקרנו את כפר ארוכות הצוואר. הן למעשה (היו) מבריחות סמים. שברו לנו את המיתוס שהן מתות אם מסירים להן את הטבעות.
אתה מהלך בכפר ובשקל יכול להעלות חיוך על פני המקומיים, המדינה עם החיוך הכי זול בעולם. אחת הנשים שם נתנה לי מתנה צמיד (ומזכרת שמקבלים שווה פי מיליון מכזו שקונים), ככה מטוב לך, אז לפני שהלכתי קניתי ממנה את כל המתנות שרציתי.
היא כמעט הציעה לי להישאר בכפר, סירבתי בגלל השיניים השחורות מאגוזים (אחת האמהות שטיילה איתנו אמרה לבן שלה שזה יהיה סופו אם יאכל שוקולד). לא התמקחתי בכפר מה שרצו נתתי, כ"כ כואב על האנשים הללו ומצד שני קנאה בפשטות ושמחת החיים שלהם, 500 באט יותר או פחות הם מקסימום חצי ארוחה בארומה בישראל בשבילם זה שמחה לחודש, ככה זה שאתה (אני) יכול לשחק את אלוהים.

Thailand, Jeep Trek, Royi Avital

אח"כ בגן הקופים קוף תקף אותי, אחר קפץ לבננה (הם לא כאלה אוהבים את זה – תירס עושה להם את זה יותר).
לפני שעוד אחד תוקף אותי, הצטיידתי ברוגטקה (אופיר יש אחת גם בשבילך).

Thailand, Jeep Trek

עוד מקדש ועוד נזיר ואז עוד ארוחה ואז משולש הזהב (המקום שהיה מרכז האופיום העולמי) וקפיצה לשופניג גם בלאוס.
הציעו לנו וויסקי מחוזק בדם נחש. היו שתי אופציות, או לשתות את זה או להשתמש בזה כדלק לאוטו.

שם ראינו דב וקוף שכ"כ נהנים מפחית קולה שפשוט אתה נותן להם את שלך.
אושר חייתי…
מאושרים כמו אדם שמותח כל איבר בגוף שלו כדי לגרד עקיצת יתוש בגב – ומגיע!

Thailand, Jeep Trek

מעט מתרחקים מהשוק ומטיול המשפחות ומביטים בין הסמטאות מוצאים את החיים האותנטיים, 2 תינוקות ברגע של אושר מהפנט מתקלחים בדלי וצינור. הם נראו כ"כ מאושרים שכמעט קפצתי פנימה…

Thailand, Jeep Trek,

חבורת הורים (הם הורים, בדקתי) ב"חוג" לאחה"צ משחקים כדור עף רגל וכ"כ נדהמים לראות עצמם אח"כ באמצע הריחוף. אושר כמוס, מכדור קש ועם חיוך אמיתי לא כמו בספורט המערבי שהחיוך בחסות נייקי.

Thailand, Jeep Trek

בצ`אנג ראי בלילה במועדון פגשנו את אגף החטאים המקומי. בנות קצרות בגובה בלבוש עוד יותר קצר שצמאות לבחורים מערביים שמגולמת בהם אשליית החיים הטובים (על משכנתא שמעתן?) כמהלכות במדבר. וכשהבירה כ"כ זולה, הוויסקי כ"כ גרוע והאווירה כ"כ מחשמלת הרבה אני לא זוכר, בכלל פלאים שקמתי בבוקר.

למחרת בבוקר המקומיים סיפרנו לנו שחלקנו רקדנו עם ליידי בוי (אני לא רוקד ככה שלא הייתה בעיה, לפחות אני לא זוכר שרקדתי) עוד כמה בילו עם כאלה שלוקחות כסף, כאלו שמבקשות אותו וכאלו שלוקחות בלי לומר (הכסף שלי עוד עליי). או כמו שמשינה אומרים "..קצת משונה, כי את הכסף היא דרשה במזומן..".
בקיצור היה מדהים, לא הייתי טס לתאילנד בשביל חיי הלילה, אבל היה מצוין והם באמת יפהפיות וקלילות להפליא, המקומיות ויש כאלה שתמצא חן בעינן באמת, מבלי שייקחו ממך כסף…
ואפילו אחת באמת מצאה חן בעיניי אותו הערב.

למחרת המשכנו במסע פיזור החיוכים (ממש הרגשנו כמו מחלקי נדבות, ממני הכפר). הליכה קצרה למפל, שחיה מרעננת, מסאז` בחסות 20 מ` מים.

Thailand, Jeep Trek, Royi Avital

טיול לכפר מקומי (שאלוהים יודע מי לימד אותם להכין ספגטי הכי ישראלי, משהו שהם לעולם לא יוכלו להרשות לעצמם לאכול) תינוקות הכי מקסימים וילדות ששרות "אל המעיין…"

Thailand, Jeep Trek,

בערב מעיינות חמים (למה ישראלים עדיין מופתעים מהריח של מעיינות חמים?) וזהו…
חזרה.

היה קצת שטח בדרך לא משהו שהקשה יותר מדי על הסמוראי או הצריך יכולות מיוחדות, אבל בסה"כ הכי חוויה ישראלית 🙂 .
העברנו עוד יום בצ`אנג מיי בחדר עם נוף לאתר בנייה.

Thailand, Chang Mai, Royi Avital

והשתעשענו עם תוק תוק ששכרנו…
קצת צחקנו על התיירים שלא ראו בחייהם נהג תוק תוק מערבי :-).

למחרת, אחרי פיצה האט שאכלנו בערב הקודם הבטן פשוט קרעה אותי, כנראה זהו חלק מהחוויה בתאילנד, לא מחתימים לך דרכון ביציאה אם לא היה לך לפחות יום אחד של בטן מתהפכת…
נפרדתי משגיא וחזרתי באוטובוס לילה ארוך ובטן מתכווצת לבנגקוק.

התכנון הוא, 12 שעות בבנגקוק ונסיעה לאי קוסאמוי (ליל הסדר, לפחות פעם אחת לא עם המשפחה) פול מון בקופנגן (יהיה משעשע לראות 10,000 שיכורים) והביתה.

עדי, בינתיים כל מה שהצלחתי זה לדחות את הטיסה ל- 19.4 אני עובד על זה שזה יהיה ב- 24.4 ככה שתגיעי נקדיש לך איזה יומיים בבנגקוק והסביבה, אז אל תסגרי שום דבר בינתיים לימים הראשונים שלך בתאילנד…
יהיה טוב.

כ"כ מוזר לכתוב על תאילנד, כי המצחיק הוא שבערך כל מי שקורא חווה את אותו דבר, כולנו היינו פה, לא?

צ`או…

רועי אביטל
אין שכל אין דאגות

9 מחשבות על “Same Same But Different

1. למרות שאתה מאוד ציני כלפיי תאילנד נראה שנהנתה.

התמונות של הקופים מעלפות.

2. מכיוון שאני עצלן ואין לי כוח לקרוא (אני רק עכשיו התעוררתי והכלב אכל לי את המקלדת) אז אני בנתיים יגיד שהתצלומים מעולים

3. 🙂

התמונה של הילדים בדלי היא מבחינתי התמונה היומית 🙂 האם ערכת אותה בפוטושופ? אהבתי מאוד את הצבעים -> Blue channel מושלם.
    התמונות שעשית בהם אפקט של עומק שדה (משחקים כדור והשנייה שמתחת), יותר מידי פוטושופ ואם תגיד שזה לא פוטושופ אז אני דואג לך לפוליצר… 😉
    וכרגיל, נשמע מהנה במיוחד

4. הטאנה בצ'אנג מאיי פשוט פשיסטים… שאני וחבריי באנו לפני כשנה לשם (טוב הביאו אותנו לשם בכח עם האוטובוס.. הרי הכל קומבינות שם..למדו מאיתנו הישראלים).. לא רצינו לקחת טיול לצפון דרכם באותו רגע, ובאותו רגע פתאום לא היו להם חדרים בשבילנו… אבל כל עכבה לטובה ומצאנו במרחק 2 דק' משם גסטהאוס סימפטי, ויותר זול (:

5. התמונות מדהימות, גם הכתיבה שלך. לקחתי את ההצעה שלך, ואני מתמכרת לצלילים ולריחות ולתחושות של טיול אחרי צבא ולפני אזרחות כמו זה שגם אני עשיתי, לפני פחות או יותר מליון שנה. לא חושבת שהייתי אז חכמה כמוך ובטח לא ידעתי להתבונן ככה, כמו שאתה עושה, מבעד לעדשה או דרך המילים. מתיישבת פה, מקשיבה. יש לך עוד קוראת..