יופי מסנוור את עיננו…

Australia, Bondi Beach, Royi Avital

6.4.06

אוסטרליה…
אחרי פיג`י שבתי לניו זילנד ל-3 ימים ע"מ לבקר את ה"משפחה" שם…

לצערי רק את ג`רי פגשתי וג`ודי הייתה חולה ולא יכלה להגיע.
אבל תמיד תהיה לנו את ישראל, אז עוד ניפגש.
את ניו זילנד העברתי בעיקר בשוטטות ברחובות וצילום של קפיצות מבניין בגובה 300 ומשהו מטר…

New Zealand, Auckland

היה קשה להיפרד מהמדינה היפהפיה הזו שכ"כ הרבה חוויות שזורות בה, משום מה יש לי הרגשה שאני עוד אשוב. כמו אהבת נעורים, אתה יודע שיום אחד, תיפגשו.

מניו זילנד טסתי לאוסטרליה…

Australia, Sydney

בשדה"ת הפתעתי את אושר שהגיחה לאוסטרליה מטיסה אחרת.
כ"כ כיף היה לפגוש מישהו מוכר במקום כ"כ זר, לפחות בהתחלה…

בשדה"ת פגשתי בחורה ישראלית בשם אסנת ומשם יצאנו יחד אל סידני הגדולה…

Australia, Sydney

אוסטרליה היא מדינת ים, שמש וחול.
זו תרבות שמקדשת יופי. כשאתה הולך על שפת הים שם אתה מרגיש כ"כ מכוער שבא לך להתחבא, כל הבחורים בלונדינים 1.90 בלי טיפת שומן וגוף מצוייר עם פוזת הגולש. הבנות אפילו יפות עוד יותר.
ממש כאילו מכונה מייצרת את האנשים שם…
מבט נוסף לים ועוד דבר נהייה ברור כשמש, לא פלא שהם שחיינים כ"כ מעולים. עם הגלים שהים (אוקיינוס) שם מייצר ישנן שתי אפשרויות: או לשחות כמו דג או להיות עוד גופה שמקבלת החייאה.

Australia, Sydney, Bondi Beach, Royi Avital

אחרי הלם מספר אחד מגיע הלם מספק שתיים: בונדי ביצ`.
חדשות: ישראל מדינה קולוניאליסטית, ויש לנו מושבה גם באוסטרליה, שמה בונדי ביצ`. אסנת ואני מחפשים מקום לישון ופשוט שומעים עברית מכל עבר. אנשים בני חמישים (כולל נשים), ישראלים, קופצים עלינו ומנסים להציע לנו דירה לשבוע (כולל מיטת מים). אישה ישראלית בת חמישים עושה עסקים מפוקפקים באוסטרליה… פשוט משעשע.
הולכים ברחוב ורואים בתי קפה בשם "נענע" ו"סבבה" עולים לבית חב"ד והייתי בטוח שהגעתי למועדון בבת ים. מישהו חוגג יום הולדת, ממה עשויות נרות העוגה אני אפילו לא שאלתי.
בסוף מצאנו מקום לישון ואת הלילה העברנו בקלפים וצחוקים על הסיטואציה…
למחרת טיילנו קצת בעיר, סידני עיר יפהפיה, שוכבת על מפרץ, גורדי שחקים מכל עבר, גשר מעל המים ובניין האופרה שעוד כילד זכור לי משחק שיש בו את הבניין שאז נראה לי משהו לא אפשרי, במשחק נוסעים לעברו אך לעולם לא מגיעים, הפעם נגעתי ויש גם תמונות:

Australia, Sydney

התחרינו שם בטיפוס מדרגות, טיילנו בגנים בוטאנים על גלידה ענקית, באקווריום גילינו שהצבעים הכי מדהימים נמצאים עמוק מתחת לשמש (צבעים פסיכודליים מדהימים שפשוט לא הצלחתי לצלם לצערי), בצ`יינה טאון אכלתי משהו שגרם לי להיות ער כל הלילה עם הפנים מול הכיור במקום באיזו חגיגה.

הישראלים בחו"ל חיים במין מושבות קבע כאלה. זה עניין ממש מצחיק, פתאום, כאן רחוק מהעין אין לנו בעיה לעסוק במקצועות "ערביים" (הישראלים כאן משפצים, בונים, ממלצרים בתחתית שרשרת המזון). הזמן מאבד מערכו, כל היום מסתובבים בין דברים שעיקרם "זמניות" עבודה, חברה, מגורים וכו`…
בילויים, כמו תמיד כאן אנחנו מככבים. מראה זה עניין של גיאוגרפיה ויופי זה עניין של מיעוט. כאן בין מיליוני כחולי העיניים חטובי הגוף דווקא התימני הישראלי שולט, זה פשוט מדהים לראות…
ככה על הבאר מככבים ישראלים עם בלונדיניות ממגזינים…

ביום האחרון אחרי טיול בטיילת על החוף שם ראיתי אבוריג`ני מאושר, דג דגים בתחתונים מאחוריו הבית שלו, כל מיני רהיטי עץ בתוך סלע בלי דאגות…
אין שכל אין דאגות, זו הדרך לחיות.

Australia, Sydney, Bondi Beach,

אח"כ ממש לפני הטיסה נפגשתי לשיחת עדכון עם אושר. היא מכרה את האוטו וזכתה לשיעורי מכונאות, המשיכה להרוויח "מיליונים" בכרמים, וסיפרה לי שמישהו התחפש לדמות שלי בפורים (מישהו מהאכסנייה בה התגוררנו באלכסנדרה, ניו זילנד) ועוד כמה סיפורים קטנים ביננו…
משם אוטובוס לשדה"ת, אני לתאילנד, אסנת צפונה באוסטרליה, אם חשבנו שיש פקקים בת"א בסידני זו דרך חיים, אני הגעתי חצי שעה לפני הטיסה שלי, אסנת פספסה את שלה וכל זה בגלל נהגת אוטובוס קשוחה כמו ברזל שלא הסכימה להתעכב 30 שניות…

לבונדי ביצ` אני לא אחזור, ברגעים של געגוע (שלא יהיו) תמיד אוכל לקפוץ לטיילת בת ים, אבל אוסטרליה, רק השאירה טעם של עוד…

רועי אביטל
אין שכל אין דאגות

Australia, Bondi Beach, Royi Avital, Osher Merhav

Advertisements

5 מחשבות על “יופי מסנוור את עיננו…

1. וואו, נראה שחבל על הזמן.
    כולי קנאה! אם כי לאוסטרליה לא הייתי נוסעת בחיים – אין שום מדינה בעולם ששווה יותר מ- 6 שעות טיסה, וגם זה יותר מידי. אני מעדיפה כבר לנסוע לשם בפיאט 😯

2. "Do Not Enter- if the fall doesn't kill you, the crocodile will"
    הצחיק אותי ממש 🙂 אוסטרליה נשמעת מקום מגניב

3. השלט עם התנינים פשוט קורע! אני בדיוק מתכננת נסיעה לאוסטרליה בעוד מספר חודשים והתמונות שלך פשוט מדהימות! תודה רבה שחלקת את החוויה, ואם יש לך טיפים למטיילת טריה- אשמח מאוד לשמוע 🙂