שלום חבר(ה)…

New Zealand - Queenstown, Royi Avital, Osher Merhav

7.3.06

פרידה…

ככה הדברים הגדולים בחיים נגמרים בפרידות קצרות ולא ממצות. 3.5 חודשים עם הבחורה הזו נגמרים בחיבוק ונשיקה, כמו להוריד פלסטר, כמו אחרי 5 שנים בצבא בבקו"ם חייל אומר לך "תודה ובהצלחה באזרחות"…

20 לילות ושלושה שבועות, זה כמה שבילינו באלכסנדרה. זוהי אזרחותי הראשונה למעשה. קם בבוקר, עובד, מבשל, מעביר זמן יושן וחוזר חלילה…
תרגול מוקדם לחיים הסטודנטיאלים.

הגשמתי חלום, לעבוד אחרי הצבא בעבודה הכי ראש קטן, להיות הבורג הכי חלוד במכונה הכי פשוטה.
אז תיארתי לעצמי משהו כמו עובד בניין עם איי קיו נדרש פחות מהמסמר שאני דופק.
החלפתי את העניין בלקטוף פרי מעץ או להעמיס קרטונים של פירות.
הבקרים שלי, כפרסומת למיץ פריגת, עולה על סולם, עומד מעל המטע, מתמסטל מריח הפרי, מתבשל מקרן השמש.
לרוב הייתי בחדר קירור, מול מסוע מעמיס ארגזים אינסופיים אחד על השני, ממש מלגזה אנושית.
היו ימים של 15 טון!
מה שלימד אותי שההספק לא תלוי במסת השרירים אלא בצלילים. המוזיקה פשוט נתנה קצב ושמרה אותי אנושי בעבודה כ"כ מונוטונית.
לכל צעד שיר, לכל הנפה צליל ולכל שיר חיוך…

New Zealand - Alexandra, Royi Avital

במטבח הפכנו את השגרה לאומנות, כולם מלמדים את כולם, ארוחות שישי ל- 50 איש.
לעיתים היה נראה שהבנות נוסעות עד ניו זילנד להחליף מתכונים.
אושר ואני עשינו ניסויים על פסטות, מרקים, ושניצלים. הניסויים הוכתרו כהצלחה – במיוחד שלה, אה גם פאי מיוחד – אימא, היא מתאמנת לקראת הקוסקוס שלך. הטריק היה כשהיא (אושר) לא מסתכלת להוסיף (להמר) ע"פ הדימיון ולקוות שלא ייצא סיוט מהסיר.

בזמן הפנוי, והיה לרוב, אפילו ניסיתי לדוג (בחיים לא חשבתי שיהיה לי סבלנות לחכות לדג מתאבד) יחד עם כריס. בחור ניו זילנדי שתמיד הייתי אומר לו "איך אתה יכול לצוד חיה? להביט לה בעיניים ואח"כ ללעוס עם השיניים?" הייתה לו תשובה מנצחת, אתם יורים בבני אדם שם בישראל :-).

New Zealand - Alexandra, Royi Avital, Fishing

עשיתי קורס בתוספת שעות שינה – אני ישן יותר מחמש שעות רצוף שזה חדש.

New Zealand - Alexandra, Royi Avital

מתאמן בפינג פונג, סנוקר (אופיר אני יודע לתת מכה עם בקבוק בירה בלי שיישבר) ובעיקר לספור שניות.
הימים היו נגמרים בעיקר בשיחות שק"שים מעניינות, ובהשכמות מוקדמות לעוד יום מול פירות…

יש פה בחור, שלכאורה אין לו כלום בחיים, הולך צולע, חסר קואורדינציה, אדם לא מובן כזה. אדם שהלב רוצה לעבוד שעות נוספות לעזור לו.
האדם הזה, כאשר הוא יושב ליד הפסנתר הופך את הזמן למסע קסום. פשוט כיף להפציץ אותו בשירים והוא מנגן ושר…
כאילו הפסנתר מעניק לו משאלת פייה להיות כוכב.

ישנה בחורה בשם שני, שלקחה את השיר שאני כ"כ אוהב "ברית עולם" והתחילה בפרוייקט "ננגן אותו כ"כ הרבה בפסנתר עד שרועי יישנא את השיר". אני עדיין אוהב אותו, היא כבר מנגנת אותו נפלא, על אוטומט.
כשאף אחד לא נשבר, המציאות משתנה.

מתישהו הגיע יום ראשון, 5.7.03, הקדשתי אותו לאושר, והיא לי, והיה אושר של יום. 3.5 חודשים לא יכולים להיגמר סתם ככה, ובטח לא כאלה חודשים מענגים.
נסענו לקווינסטאון, אכלנו גלידה על שפת האגם, תוך כדי משחקי חברה, מעין שאלות "דע את האויב", ככה בנות מוודאות הקשבה אצל בנים. זכור כל פרט שהרצתם באיזה טרק שכוח, האמת די שיחקנו אותה, ואנחנו מכירים כבר יותר מדי טוב, יצאו כמה בדיחות מצחיקות ובעיקר התבוננות עמוקה פנימה, אחד לשני.

אח"כ טיול קטן לגבעונת קטנה, Queenstown Hill, מצאנו שם סל חלומות והנחנו כל אחד עתיד מעניין משלו.

New Zealand - Queenstown

New Zealand - Queenstown, Royi Avital, Osher Merhav

הלכנו נגד הרוח וראינו מטוסים ממריאים ונופים יפהפיים, מצאנו מערה חשוכה של עצים ובעיקר דיסקסנו את החיים נגד הרוח.

New Zealand - Queenstown, Osher Merhav

New Zealand - Queenstown, Osher Merhav

וואללה קיבלתי כמה עצות טובות. וסיכמנו בסיפור על הצדיק שכסף לא היה לו. באו המלאכים לאלוהים וביקשו ממנו שייתן לצדיק כסף – "תן לו לזכות בלוטו" אמרו לו…
ואלוהים ענה הייתי נותן לו עולם ומלואו, "שרק יימלא".
לכל אחד יש חלומות רק המעז מנצח את הבכי על "איזה חבל שלא עשיתי" בדיעבד.

אח"כ, סיימנו את העסק בהמבורגר הכי טוב על כדה"א – Fergburger חצי קילו של בשר טהור, כל השאר לא חשוב (500 גרם בשר, ביצה, חזה אווז, בצל, חסה, סלק, עגבניה, רוטב הבית, לחמניה שיש הומלסים שהיו ישנים בה). בירה ג`ינג`ר, צ`יפס ומילה או שתיים בין ביס לביס…
וצריך הרבה ביסים לגמור את זה…
הילדה שיחקה אותה ואכן סיימה את ההמבורגר, אני דווקא בניתי על חצי משלה 🙂
טיול שלם ואף מילה על הנוף!

New Zealand - Queenstown, Royi Avital, Osher Merhav

בנסיעה חזרה, שלאט לאט 3.5 וחצי חודשים מקבלים קו סיום, אושר נהייתה די ג`יי ופתאום כל השירים שאני אוהב הפכו לרגעים של הנאה על אספלט שחור וארוך, שפתאום כ"כ רציתי שלא ייגמר והמנגינה תישאר.
אבל כמו שלמדנו בצבא את הזמן אף אחד לא עוצר.
אושר בהזדמנות זו, אחד כל מה שהיה חסר בשירים זה השיר Lou Reed – Just a Perfect Day, באמת… והשני, ברוכה הבאה למייל שלי 🙂 עד היום היה לך את המקום הכי טוב לידי, עכשיו את ממול למקלדת ומסך.
את כל מה שיש לי לומר, קיבלת במכתב (אישי לעינייך בלבד)…
בהצלחה עם כתב היד. אל תשכחי, נפאל 2007 🙂

למחרת עבודה, יום אחרון, צ`ק משכורת – 800 דולר שזה 2600 ש"ח בשבועיים עבודה (ממש שרירים יצאו לי מזה היו ימים שהרמתי 15 טון), פרידה מהבוס וחזרה לארגן תיק, לסדר את הרכב עם אושר לבנות אסטרטגיית מכירה (אושר תחייכי, תעשי עיניים ובעיקר תהיי תמימה – תהיי את והמוכר הכי טוב הוא זה שלא רוצה למכור) ולתת לכאב הפרידה לשקוע

באותו יום נפרדתי גם מהאוטו שלנו – Sweat As J.J, הלוואי ויכלתי לייבא אותו לארץ, כל כך הרבה חוויות בקופסת פח אחת, חפץ שבאנושיות מעולם לא אכזב אותנו. אז הכרתי לאושר את הפינות הנידחות שלו ואני מקווה שאושר כשתמכור אותו, תמצא אנשים שיוכלו להעריך אותו, או שהיא תעשה הפתעה, תכניס אותו למזוודה ויום אחד אני אגלה אותו ליד הבית.
את שלו הוא עשה, גם אם בסוף נצבע אותו בכחול ונזרוק לים…

ביום שלישי, 7.3.06, קמתי ב- 5:30, חיבוק ואלף נשיקות, לזו שמתעוררת לידי כל יום, עצבות עמוקה, ניסינו להיות קשוחים אבל לטעמי הפנים (והדמעה שלה) הסגירו אותנו.
פרידה מכולם, מהמשפחה בשלושה שבועות האחרונים, שוב פרידה מאושר, מהאוטו, מחשבון הבנק ולמעשה מניו זילנד. בדרך הודעה מפתיעה מהמחשב, משהו ממש אדיר, שאני שומר רק לעצמי לבינתיים.
נסיעה ארוכה לכרייסצ`רצ`, התפנקות על חטיף קורן צ`יפס וסוכריות גומי שאושר קנתה לי, היא כ"כ מכירה אותי טוב אושר אז מישהו דאג שיהיה לי הכי טוב בנסיעה…
ואני אוכל את מה שאני הכי אוהב.
תמיד שואלים על איזה צעד בחייו אדם מתחרט, אני בטוח שאינני מתחרט על אף אחד שצעדתי לידה, יד ביד.
וצעדנו.

זהו, עכשיו פה, סופר שניות ומביט כל רגע על לוח השנה. 10.3 פיג`י…
אח"כ אלוהים גדול.

יש רגעים שאתה מחלק את חייך ללפני ואחרי. יש אנשים שאתה מחלק את האושר שלך ללפני ואחרי.
כמו פלסטר, פשוט לתלוש…

רועי אביטל
אין שכל אין דאגות

17 מחשבות על “שלום חבר(ה)…

  1. ואי אני באמת באמת לא מאמין…
    אחד הדברים המרגשים שקראתי אי פעם
    כל הכבוד 😯 😯

  2. מקסים!
    אני לא אוהבת את השאלה- אל מה אתה מצטער? לא צריך להצטער על שום דבר, פשוט לחיות.
    וככה אנשים נכנסים לחיינו, מותרים בנו משהו, וממשיכים הלאה. יש כאלה שאפילו אינם יודעים כמה הם השפיעו על חיינו, ואנחנו לא יודעים על ההשפעה שלנו על ההאחר. אני מקוה שהיא יודעת…
    תהנה!

  3. השעה 2 בלילה אבל מצאתי את עצמי קורא עד הסוף בכל זאת.
    מעניין ומרגש בהחלט..
    תהנה בטיול!

  4. תמונות מרהיבות ומעניינות, נראה ממש כייף! חבל לי שככה זה נגמר עם ההיא, נשמע ממה שאתה כותב שהיית רוצה יותר…
    השאלה האמיתית היא, איפה אתה עכשיו? בארץ או עדיין שם?

  5. בעקבות התגובה שהשארת לי (החיים הטובים) – נכנסתי לבלוג שלך.
    איזו הנאה – דבר ראשון ויזואלית, מהתמונות.
    ובנוסף – אתה כותב נפלא.
    מקווה שתמשיך לטייל ולהנות.

  6. שלום רועי.
    לרגע חשבתי שאתה עדיין בניו זילנד, ועדיין לא מבין למה אושר לא איתך כאן.
    אז מה אתה עושה היום? טוב, אני צריך לחכות מן הסתם לפוסט הבא.
    בינתיים אני אלך לעבוד קצת בגינה, ננצל את הבוקר הקריר שקמתי מוקדם.
    בוקר נפלא 😆

  7. רועי, אתה חמוד כי אתה כותב פתוח, רגיש, אוהב, ישיר. כמו בקטע הזה:
    ביום שלישי, 7.3.06, קמתי ב- 5:30, חיבוק ואלף נשיקות, לזו שמתעוררת לידי כל יום, עצבות עמוקה, ניסינו להיות קשוחים אבל לטעמי הפנים (והדמעה שלה) הסגירו אותנו.
    פרידה מכולם, מהמשפחה בשלושה שבועות האחרונים, שוב פרידה מאושר, מהאוטו, מחשבון הבנק ולמעשה מניו זילנד. בדרך הודעה מפתיעה מהמחשב, משהו ממש אדיר, שאני שומר רק לעצמי לבינתיים.
    נסיעה ארוכה לכרייסצ`רצ`, התפנקות על חטיף קורן צ`יפס וסוכריות גומי שאושר קנתה לי, היא כ”כ מכירה אותי טוב אושר אז מישהו דאג שיהיה לי הכי טוב בנסיעה…
    ואני אוכל את מה שאני הכי אוהב.
    תמיד שואלים על איזה צעד בחייו אדם מתחרט, אני בטוח שאינני מתחרט על אף אחד שצעדתי לידה, יד ביד.
    וצעדנו.

כתיבת תגובה

