Bla Bla From Alexandra

New Zealand - Otago Peninsula

19.2.06

Shalom…

מריח כבר את המטוס שייקח אותי הרחק מכאן לחוף לבן…
בינתיים אני פה, בעיירה הנקראת אלכסנדרה בלב האי הדרומי, מקום מוקף חוות גידול לפירות.
מחר ככל הנראה אני אשים כובע על הראש, סל על הכתף ואדמיין שיש לי עיניים מלוכסנות עד לאזניים ואצא לשיזוף תחת השמש תוך כדי קטיפת פירות, אחד לסל אחד לבטן…
השכר הוא משהו כמו 35 ש"ח לשעה, אני אנסה להשיג שכר על בסיס הספק, התכניות לעבוד עד ה-7.3.
זהו, מצחיק, עכשיו יש לי פה מספר במס הכנסה, חשבון בנק וכרטיס אשראי מקומי…
זוהי אזרחותי הראשונה.

אני נמצא באכסנייה שאם היה פה רופא מזמן הייתה מוכרזת כבית משוגעים. הרבה ישראלים, סינים, תאילנדים וכל מיני כאלה שלא זוכרים את שמם אחרי כמות הבירה שהם שותים פה…
באמת, אחד פה שאל אותי בוקר אחד האם ראיתי אותו אתמול בלילה, ואם כן האם אני יכול לספר לו מה הוא עשה כי הוא לא זוכר. אמרתי לו שאני לא יודע מה הוא עשה בדיוק. אבל כדי לשמח אותו אמרתי לו שרק ראיתי אותו מסתובב פה עם איזה בחורה יפה…
מה איכפת לי לתרום לאנשים חיוך?
אנחנו (אושר ואני) מתאמנים על בישולים במטבח, ויוצא לא רע בכלל. השניצלים שלי זוכים פה לאהדה רבה בקרב הטורפים על שתיים. כל שישי אנחנו מייצרים לנו "טקס שישי" ביתי ודוכן בופה שלא יבייש מלון ישראלי טיפוסי…
כך שאפילו אני יוצא שבע.
אמא, תרשמי שאנחנו חוזרים לארץ יש לך מישהי שרוצה ללמוד להכין קוסקוס – אושר.
כנראה שאני ממש משכנע שאני מספר על האוכל שלך…
וביננו, גם קצת מתגעגע אליו, להכנס הביתה וישר לצעוק: "איייייימא, מה יש לאכול?????".

New Zealand - Alexandra, Royi Avital, Osher Merhav

אני התחלתי לאכול פה משהו שנקרא מרמייט, זה זוועה אבל תחליף בשר. זה הכי מזכיר לי משחת נעליים והטעם כמו מלח מרוכז, זה בעיקרון שמרים… והבונוס – זה מרחיק זבובי חול.
אימא, קחי אתגר, מהחומר הזה, גם את לא יכולה לאלתר משהו טעים ללשון ישראלית.

לפני שהגענו לכאן הסתובבנו בחופים הדרומיים של האי, נספר לכם מעט:
1. בלאף – נקודת תצפית עם נמל ענק, רואים את סטיוארט איילנד, וכמעט ניתן לעוף עם הרוח, סתם עוד חוף יפה…

New Zealand - Bluff Point, Royi Avital, Osher Merhav

New Zealand - Bluff Point

2. קוריו ביי – נזרקנו על הכביש מרוב עייפות, התארגנו לשינה ו..
ראיתם פעם בחיים שלכם זריחה של ירח? תאמינו או לא, ראינו!
אפילו הלילות מחייכים אלינו.
למחרת חיפשנו פינגווין ולא מצאנו, אבל ראינו יער מאובנים שלי זה לא אומר כלום מלבד סלעים שבמקום חריטות של שמות כמו בארץ יש עליהם משהו לבן…
את אושר זה מאוד שימח.

New Zealand

3. סלופ פוינט – הנקודה הכי דרומית באי הדרומי, אולי הכי קרוב שאהיה בחיים שלי לאנטארטיקה (מקווה שלא), הרבה יותר קרוב לקוטב הדרומי מאשר לקו המשווה. ממש מקום טוב לבחור לאן להתקדם עם חייך ולאבד חוש כיוון :-).
או סתם לרדוף אחרי כבשים…

New Zealand - Slop Point, Royi Avital

New Zealand - Slope Point, Royi Avital

4. קניבל ביי – עוד חוף, מלא אריות ים, שהם כ"כ אדישים שאפשר ללטף אותם. הם הכי לא דומים לאריות שאפשר לדמיין ובכל זאת לא הייתי מעז לומר להם את זה בפנים. לפחות אין להם את הריח של כלבי הים :-). בדרך עברנו בביתו של נווד – צועני שמקדיש את חייו למיחזור זבל ובניית צעצועים מאותו הזבל. זה מתחיל מלצלצל בדלת, במקום מענה אתה מקבל שפריץ לפנים. צעצועים כ"כ מצחיקים שכל מה שנותר לומר הוא זבל מי שצוחק…
לי זה הזכיר שעות של לגו, מוקף תמימות של ילדות ובונה חלומות מלבנים פלסטיים וכל חלום מקבל צורה, צבע וזיכרון.

Royi Avital

New Zealand - Cannibal Bay

New Zealand - Cannibal Bay, Royi Avital

5. נאגט פוינט – עוד חוף, מגדלור וסוף סוף פינגווין. אחרי שכבר כמעט התייאשנו ופירקנו את ה"מארב" הגיחו שניים מהים ועשו לנו את היום. בדרך גם קלטנו כלב ים בלונדיני מדגמן מוות.

New Zealand - Nugget Point, Osher Merhav

New Zealand - Nugget Point, Royi Avital

New Zealand - Nugget Point

New Zealand - Nugget Point

6. דנידין – חיפה של ניו זילנד. אין עוד מה לומר, את הרחוב הכי תלול בעולם מרוב שובע פשוט שכחנו. בעיקר עסקנו בלחפש כרטיס זיכרון למצלמה של אושר שהחליטה שיש תמונות שישארו איתנו רק בראש ולא נוכל לחלוק עימכם.
אושר ניסתה להרוג אותי עם סוכר (מוסייה בשוקולד) במפעל של קדבורי אז אני החזרתי לה ב-12 המבורגרים בבורגר קינג…
אנחנו כ"כ מכורים לירוק ולטבע שבעיר הבטון הזו התברר שצילמנו תמונה אחת בלבד!

New Zealand - Dunedin, Osher Merhav, Royi Avital

7. אוטאגו פניטנסולה – גן חיות, חצי אי שמלא חיות עופות וכל מיני שטויות. כמו אלבטרוס (שזה שחף עם 3 מטר כנפיים), שוב כלבי ים, אפילו ראינו פינגווין כחול (בלילה ואסור להאיר עליהם אז אין תמונות – הם אלרגיים לפלאש זה גורם להם להקיא ולגורים שלהם לפתוח בדיאטה שלא מרצון) וגם דולפין. כל החיות האלה שייגרמו לכל הבנות לומר "יואו, איזה חמוד…" ואתן לא תבינו שחמוד זה לא מחמאה 🙂

New Zealand - Otago Peninsula

New Zealand - Otago Peninsula

בלילה נשארנו לישון בגן חיות הזה… עלינו לאיזו גבעה, 50 מ`. רק הים מתחתנו. היה קר, יצאתי לשירותים, פתאום אני קולט שהאוטו כמעט יצא לטיול בחסות הרוח, לכיוון הים. הרוח הזיזה אותנו בלילה 🙂
מזל שהיה קר והתעוררתי, כי לאוטו שלנו אין כנפי אלבטרוס, מהצוק הכיוון ברור – למטה!

אבא, מצאתי אוטו פיאט שמזכיר לי את ה-124 שנסענו איתה לאילת ונתקענו ואימא הרוויחה טרמפ ביגואר… כמעט הכנסתי את הפיאט לבגאז` ונסענו…

ויש פה חתול ממש יפהפה לטעמי (ואני לא ממש אוהב חתולים) אז צילמתי אותו מעט, החתול הזה כ"כ זקן שכבר הוא לא רודף אחרי עכברים – יש לו מבט של "באימא ש`ך עזוב אותי…".
אין טעם בלנסות להאפיל על זכרונות עבר במעשים פאתטיים בהווה.
הוא כל היום משתזף מת לקבל סרטן עור להיגאל מייסוריו…

לא שלי יש דברים יותר מדי מעניינים לעשות, בעיקר סנוקר, אינטרנט, סנוקר, קלפים, פינג פונג אוכל ושינה. אני ממש לומד לישון כמו אזרח מובטל, וזה אומר הרבה….
לפחות יש תמיד שיחות שק"שים (אושר ואני) בסוף כל ערב, אז הלילה תמיד יותר מבטיח מהיום. ואפילו תפסתי את אושר ישנה כמו בת אדם – על הצד. כן, בד"כ הילדה ישנה על הבטן, ורק אנשים מסוכנים ישנים על הבטן… סתם, כאילו באמת, איך ישנים על הבטן? ועו בחורה, לא מבין את זה…
כל בוקר אני קם מת מצחוק ורואה אותה ישנה על הבטן…

הכל כדי להילחם בשגרה הזו של ישראלי בגיל ה-20… עבודה, טלוויזיה, אינטרנט, אוכל ושינה…
אני ממש משתגע פה. רק חסר פסיכומטרי להרגיש כמו כל בטלן ת"א ממוצע.

אבל בכל חושך יש נקודות אור, במקרה הזה:

וראים לה קרלה ובזכותה לי היה חם…
היא קנדית שמשחזרת את המסלול שעשתה אחותה הגדולה בניו זילנד. אחותה נהרגה בטביעה באגם בקנדה. היא בדיוק התחילה את הטיול שלה בניו זילנד. היא הגיעה מפיג`י, ולכן התחברנו לשיעור אחד על אחד, היא מלמדת אותי על פיג`י, אני מלמד אותה עברית ו… כל הלילה.
למחרת טיילנו באגם וצחקנו והתברר ששנינו אוהבים אותן שטויות בחיים, להביט בחיים דרך חור המנעול. מהתמונה הקטנה להסיק על התמונה הגדולה ורק לצחוק…
כ"כ חבל היה ששנינו הולכים לכיוונים שונים. היא בחורה מאוד מיוחדת…
זה הכאב בלפגוש אנשים מיוחדים, כשהם הולכים נכבה האור ונהיה שוב קר בלילה…
אולי פעם נבקר בקנדה…

ולפני פיזור, אחת קטנה…
רוצים לראות את הדבר הכי לא ישראלי שאפשר לתאר?

New Zealand - Honesty Box

כן, ככה מוכרים ירקות ופירות בניו זילנד. בצד הכביש, Honesty Box – תיבת צדק. אין מוכר, באת, שמת כסף, לקחת והלכת…

אז מהשיעמום שלי אני שולח לכם ד"ש סיימו את המבחנים, תיהנו מהשלג ו…
צ`או…

רועי אביטל
אין שכל אין דאגות

New Zealand - Otago Peninsula

6 מחשבות על “Bla Bla From Alexandra

  1. יפה ביותר… אהבתי את הקטע של הבלוג הזה, סוג של יומן מסע
    אהבתי גם שאתה מסתובב לך בכייף על מדי ב' 🙂

    המשך טיול מהנה!

  2. איזה חשק עשית לי לטיול.

    רק שאני תכננתי דרום אמריקה, אתה גורם לי לחשוב שנית 🙂

  3. איזה כיף איזה כיף איזה כיף לך!!!

    אני עשיתי בדיוק את אותו מסלול לפני 10 שנים

    (רק שבזמני לא היה אינטרנט, לא היתה מצלמה דיגיטלית ודיברנו עם הבית פעם בשבועיים)

    תעשה חיים, תחיה את הרגע, ואל תחזור מגעגועים, הבית תמיד יהיה פה

  4. שלום נקרא שעשיתם חיים משוגעים ונורא נהנתם אני מעונין לנסוע אם הבן שלי ( 21 ) ומאוד מעונינים לטייל ולעבוד אם תוכלו לעזור לי היכן אפשר לעבוד באות איזורים שאתם היתם אשמח לשמוע ממכם אגב אנחנו נהיה בין דצמבר הקרוב למרץ בתודה מני 😛

  5. כ"כ כיף לקרוא.. הכתיבה פשוט כייפית, זורמת כזאת 🙂 ועל התמונות כבר אין מה להוסיף- כל אחת יותר מדהימה מהשנייה…

כתיבת תגובה

