שבועיים לבנים

New Zealand - Copland Trek, Royi Avital

18.1.06

שלום שלום…
עברו שבועיים אולי יותר מבלי להרגיש, עשינו הרבה אבל הלב היה בישראל, הלב היה "קר" (תיכף תבינו) אבל איתכם.
הבנתי שהכל השתגע, מפלגות מתפרקות, ראש ממשלה חדש, אנשים נכנסים לקומה וכו`…
בכל מקום אומרים לנו: "אתם ישראלים? אתם יודעים על ראש הממשלה שלכם?".
אני רק מתאר את השעות שהוא היה בניתוח בין חיים ומוות, את חרושת השמועות, שטויות והערכות שעברו ברחובות. בכל מקרה, שמרו על המדינה שלנו שיהיה לאן לחזור, בסוף אני רוצה מתישהו בשר, פלאפל בלי חשבון, אינטרנט מהיר וסתם לדבר ברחוב ושמישהו יבין אותי, במיוחד שאני מקלל אותו :-)…

אז נתחיל לספר את המעשייה:

1. Nelson Lakes – מיקום ג"ג לא חשוב… אבל צורה פיזית אלוהית. הכל התחיל מהמלצה מידיד של אושר שבא לי לשלוח לו פרחים…
בחרנו לעלות בוואדי ולרדת ברכס. באופק היה שלג, אבל כמה פעמים בחיים שלכם הגעתם לאופק?

New Zealand - Nelson's Lakes - Angelus Hut Trek

אז הפעם כן. ואני הגעתי עם (בלי) ציוד קיץ נאמר. כבר נעלמו לי האצבעות במהלך ההליכה, לא תיארתי שנגיע כ"כ גבוה לשלג – האופק לא נועד שנגיע אליו.

New Zealand - Nelson's Lakes - Angelus Hut Trek, Royi Avital

זכינו לשעה הליכה בשלג שהייתה מדהימה וקרה אך מחממת דימיון ולב. כשעלינו לפסגה אושר התחילה לדבר טורקית ואני הבנתי בדיוק למה היא מתכוונת.

New Zealand - Nelson's Lakes - Angelus Hut Trek

כל נראה כמו כדורי מים כאלה של כריסמס, שיש מים בפנים ואיזה בית מושלג ואז שמערבבים זה נראה כמו שיורד שלג על הבית…

ככה בדיוק היה הנוף, שני אגמים, לידם ביקתה קטנה שנראית כמו לגו (שם העברנו את הלילה). אז עצרנו, התיישבנו ופשוט חייכנו. הרמנו לחיים ליובל, הידיד של אושר שהמליץ על המסלול אך לא היה פה בשלג, אז לטעמי זה זהה רק בשם, החוויה לגמרי שונה…
למחרת, קר, רוחות (ולא הליטופים בישראל) ואני מת ללכת בשלג, מזל שההיגיון שלי (קוראים לו אושר) היה איתי וצמצם את הסיכון לחוויה סבירה ולא פחות מטריפה. אני מניח שכמו שפוליקר שר "חופשי זה לגמרי לבד" אז אני לא תמיד חופשי מצד שני אף פעם לא לבד, וביננו עדיף ככה, מי יודע, אחרת הייתי נציב שלג היום… סיימנו מפגש ראשון עם לבן מושלג וגבוה…
משם המשכנו מערבה אחרי דג וצ`יפס וצ`ופר על החיוך של אושר ל- Westport. התחיל משולש רומנטי, גבהים, שלג ואני…

New Zealand - Nelson's Lakes - Angelus Hut Trek, Royi Avital

2. החוף המערבי – איזור יפהפה עם 5 מ` גשם בשנה, זה בערך גשם כל הזמן. טעמנו פעם ראשונה אכסנייה ישראלית נפלאה (של דורי ושושי – מההרצאה בארץ), ראינו והרחנו כלבי ים, ניסינו לראות גל משפריץ על סלעי פנקייק (הכל תזמון בחיים, ולא הייתה גאות, אז הגל רק ירק על הסלעים והם נשארו יבשים).
השתגענו מ- One Lane Bridge קונספט מטורף שיש להם כדי לדלל אוכלוסיה שלא קוראת אנגלית.
פשוט הכביש הופך לנתיב אחד לשני הצדדים בגשר מעל נהר, שזה טמטום אבל מילא – אושר יודעת אנגלית מעולה.
פה נתקלנו בחידוש, גשר עם נתיב אחד, משותף לשני הכיוונים לרכבת מכוניות ואופניים. ואין רמזור או כל דבר אחר להסדיר את התנועה. נסעת, התפללת ובתקווה לצד השני הגעת…
התמזל מזלנו וקיבלנו דיווח על יום יפה ב- Arthur`s Pass. שוב פעם הידידים האלפיניים של אושר המליצו על הר גבוה גבוה…

New Zealand - Punakaiki - Pancake Rocks

3. Avalanche Peak – נמצא בארתור`ס פס. מעבר הרים גבוה ביותר, מושלג ומדהים בפני עצמו. שמה איפשהו קיימת גבעה ששוכנת כ-1800 מ` מעל השאר. 3 שעות עלייה של בולדרים וקפיצות בין ענפים…
כאן נכנס קונספט חדש – "אלפיני" מכאן הכל אלפיני, יש תוכי אלפיני, צמחייה אלפינית והכי חשוב מחירים אלפיניים (שזה פי שניים ממחירים אחרים). גובה אלפיני זה מעל 1500 מ`. 800-1500 זה סאב אלפיני, שזה קצת יותר זול, קצת יותר נמוך, טיפה פחות לבן הרבה יותר ירוק. אז עלינו, האכלתי תוכי אלפיני (קיאה מדליקה – החיה הכי ישראלית שיש בעולם, כ"כ מתחוכמת וערמומית). הצלחתי לסיים את העליה בפחות משעה וחצי ושמה פגשתי שני בחורים גרמנים. שיחה התפתחה, אחד מהם סיפר שהוא "מהנדס אזרחי" ושאל מה עשיתי בצבא, עניתי "הורס מה שאתה מתכנן". אח"כ אושר הגיעה וגם עידן ועשינו ספר צילומים לאיזור וירדנו תוך כדי שיחה על חטיבה 7 (עידן ואושר) וריקודים בין הסלעים (אני). הרגשתי כמו תייר שנקלע לשיחת צבא של ישראלים.

New Zealand - Arthur's Pass - Avalanche Peak, Royi Avital, Kea

New Zealand - Arthur's Pass - Avalanche Peak, Kea

4. הקרחונים – תכירו, Franz Josef וחברו – Fox. כחולים, רטובים ומדהימים בפני עצמם. הכחול פשוט בלתי ניתן לצילום והמים קרים. הלכנו, ואז פגשנו שלט לא להתקרב, לא עמדתי בפיתוי ובדקתי למה אסור, אז כמו תמיד את הטוב ביותר הם שומרים לעצמם ובכסף. מקרוב הכל יותר כחול, יותר רטוב ויותר קר…
מעולם לא ראיתי סדקים מושלמים כאלה, שזה כשלעצמו פרדוקס…
אחרי שתראו את הכחול כאן, כל כחול אחר שראיתם מימי חייכם ייראה חום.
בינהם הלכנו לאגם שפשוט מראה את כל האמת בפרצוף – אגם מראה (אגם מת`יסון).
ראינו מה זה גשם אמיתי (30 שעות גשם רצוף – כל טיפה כדור טניס). ואז רצה שמועה, על מסלול הכי ישראלי, אתה הולך הרבה הרבה הרבה (22 ק"מ בערך) ואז מגיע לבקתה שיש לידה בריכות חמות – חינם

New Zealand - Fox Glacier, Royi Avital

New Zealand - Lake Matheson, Royi Avital

5. Copland Track – תחשבו על הליכה מאוד ארוכה, ואז אני מרגיש כמו ילד קטן, שכדי שלא יציק אומרים לו "כשנגיע הביתה תקבל סוכרייה". אז אין סוכרייה, אבל מעיינות חמים זה אחלה סוכרייה למבוגרים במיוחד שהם חינם. בסופו של דבר ההליכה (שחייה) עצמה הייתה לטעמי ה- Bush Walk (הליכה ביער / שיחים – שזה פשוט הליכה בניו זילנד שז אומר אתה הולך ורואה רק ירוק, טיפה קרני שמש ומים) הכי יפה…
הברקה של אושר ועשינו את זה בסנדלים (תיכף יבוא מכתב תלונה ל"שורש") ככה הרגליים רטובות בהסכמה. חצינו איזה 2 נהרות ושמונה נחלים וזה לא כזה קל אבל ממש כיף (מלבד שנסחפים) נתנו לזבובים לאכול אותנו ולבסוף בבריכה חמה התבשלנו…

New Zealand - Copland Trek, Royi Avital

מחרת אותה דרך, יותר מים בנהרות (הרבה גשם) וחיוך של שמחות…
בדרך עברנו מחדש על כל הביוגרפיה של כל אחד מאיתנו, זהו אין יותר סודות ביננו (אושר ואני) וזה מסוכן…

New Zealand - Copland Trek, Osher Merhav

6. Haast Pass and Jackson Bay – דרך יפהפיה, מפרץ אדיר שפינק אותנו בהתבוננות אדירה בכלבת ים מתגרדת… הכל פה בידי העננים, נקי (מעננים) והכל נראה מושלם, מעונן, ומתרכזים בכביש. בכל מקרה יש Blue Pools שזה יפה כחול וניו זילנד. אבל בעיקר שטח אימונים להקפצת אבנים, מיומנות גברית נפוצה ועוד דרך להעביר זמן עם חיוך טיפשי על הפנים, וזה החיוך הכי יפה וכיפי…
עם קצת סבלנות הצלחנו לגרום גם לאבן של אושר לצוף כמה שניות.

New Zealand - Haast Pass Road - The Blue Pools, Royi Avital, Osher Merhav

New Zealand - Haast Pass Road - The Blue Pools, Royi Avital

7. Mt. Cook – ההר הכי גבוה בניו זילנד. אז הלכנו לראות ולטפס מעט. מדהים. אני לא אוסיף יותר מדי מילים, יש תמונות. ויש שם מספיק.

New Zealand - Mt. Cook

אני הגעתי שם לגובה של 2100 מ` כשהתחלתי ב- 500, זה המון ליום הליכה אחד (הרגליים שלי יכולות לספר) אבל הרוח, השלג פשוט מדהימים היו רגעים שכל מה שרציתי בחיי זה להיות סלע, ככה מונח וכבד מפונק ע"י רוח מלטפת. הגענו לבקתה (Muller Hut) דווח על סופת שלגים מתקרבת, כולם עפו למטה, אני נעתי למעלה, להר אוליבר. רק כמו טמבל שכחתי את המצלמה למעלה שם ב- Mt. Oliver. אז אני מקווה שהגרמני ההוא (שהיה מפגר מספיק לעלות) זוכר את המייל שלי ואת התמונות :-). הקשת שאמרה לנו שלום בסוף 🙂 ככה צריך להסתיים לו יום.

New Zealand - Mount Cook - Mueller Hut Trek

New Zealand - Lake Pukaki

8. Wanaka – אחלה עוגת בשר, וסאב וויי מטורף. אבל בעיקר אשלייה, מוזיאון עם חידות (לא נותנים כלום למי שפותר וזה מבאס) שמלמד שני לקחים עיקרייים – מה שאתה רואה לא בהכרח נכון, וכשתחפש משהו תמצא אחר… אח"כ סרט בבית קולנוע כ"כ אדיר שאומר עזבו אתכם מהסרט, קחו אוכל, מלצריות יפהפיות שיישרתו אותכם במהלך הסרט וספות של דירות סטודנטים (הכי מרופט הכי נוח) אפילו חיפושית (הרכב) כדי להרגיש דרייב אין… אמיר, הנה עוד רעיון למיליון. בבית קולנוע כזה ברור שלא הייתה לי בעיה לתת לאושר לבחור את הסרט מה שאומר שאני בעיקר הבטתי בתפריט, עד שהגיע מרפק "מה איתך, אתה רואה?". ואז בפה מלא יורק פירורי עוגיות: "כן, כן… בטח רואה".

New Zealand - Wanaka - Puzzling World, Royi Avital

9. רוב רוי – עוד קרחון, יותר יפה, יותר פראי ובעיקר עם ישראלים. וגם דרך כ"כ משובשת שגומרת את הצמיגים ולנהג עושה פרקינסון מרוב רעידות. אז עוצרים בצד (טריק ישראלי) עוצרים טרמפים וטוחנים למישהו אחר את הרכב, שיטה ישראלית ידועה ועובדת. רק שאז עוצרים לנו ישראלים אחרים, שאפילו אתם מכירים (מהצניחה – הוא היה הצלם), והם ישר מבינים את הפואנטה שאנחנו מתכננים טרמפ על הרכב שלהם, אז עוצרים מספרים להם ועכשיו 5 ישראלים טוחנים לגרמנים, יפנים ולא ידועים את הרכבים… ככה זה, יש אירו ויש שקל. שקל חכם, אירו חזק, שקל עלוקה, אירו סוחב… בדרך, נדב והחבר שלו סגרו לי פינה – הנדסת אלקטרוניקה.

New Zealand - Rob Roy Glacier Trek, Royi Avital

10. Gillespie Pass – טרק שמתחיל מעיירה Makarora – עיירה של בית קפה ודשא ומכוניות עתיקות.
יצא לי באדיבות אחד מהם לשבת בתוך יגואר XK120. המכונית שבעבר הייתה המהירה בעולם. והראשונה לחצות את 200 הקמ"ש (מכאן שמה – 120 מייל לשעה) בייצור סדרתי.

New Zealand - Makarora, Royi Avital

לגבי הטרק, זה טרק של 4 ימים. חוצים נהר מפלצת שמפרנס את כל העיירה (שירותי הסעה מעבר לנהר, 15 דולר לחצות מעבר חצייה, רק שהוא רטוב ועמוק). נכנסים לוואדי יפהפה, רואים אופק גבוה ומושלג (2 רמזים – ידיד של אושר, איזור אלפיני – נכון, נגיע ונטפס על האופק) הולכים 22 ק"מ ומגיעים לבקתה בצל ה- Pass.

New Zealand - Mount Aspiring - Gillespie Pass Circuit Trek

ככה שאם אתה רוצה להתחרט… למחרת עולים, שוקעים בחלומות אלפיניים בדרך (אני מטפס חצי שעה, נרדם על סלע, חולם חלומות אלפיניים, אושר מגיעה, בעיטה וממשיכים לחלום הבא) ומבינים שאלוהים מצייר בפלטת צבעים פשוט שונה משלנו.
מה שהרוח עושה בשני צבעים (ענן לבן ושמיים כחולים) במצלמה / מסך לא יראו ב- 16.7 מיליון.
לאלוהים פשוט יש צבעים אחרים.
שם בפסגה אחרי הכרות עם ההרים: Mt. Dreadful, Mt. Awful and Mt. Alba אתה פשוט מעריץ גאולוגיה שבני זילנד זה בערך ציור בסלעים.
למרות שהעולם עגול אפשר להגיע לפינות שלו, ואז להרביץ קפיצה על גג העולם.

New Zealand - Mount Aspiring - Gillespie Pass Circuit Trek, Royi Avital

New Zealand - Mount Aspiring - Gillespie Pass Circuit Trek, Royi Avital, Osher Merhav

אח"כ יורדים הולכים בוואלי ומגיעים לבקתה. שם שוויצרי "עתיק" לימד אותי את אומנות ה"אח" ושלח אותי כמו צעיר בצבא לחטוב עצים. אז בין עקיצת יתוש לזבוב התאמנתי על חבטות גרזן…

New Zealand - Mount Aspiring - Gillespie Pass Circuit Trek

למחרת תנועה לעבר Crucible Lake שזה אגם אלפיני. מעולם לא ראיתי סדקים מושלמים כ"כ, כחול לבן עמוקים כ"כ ומים קרים כ"כ. נגעתי במים באצבעותיי והרגשתי שאם הן היו נושרות בטח לא הייתי מרגיש. רק חסרו לי שני פינגווינים ואז הייתי בטוח שטעיתי בדרכי והגעתי לאנטארטיקה.

New Zealand - Mount Aspiring - Gillespie Pass Circuit Trek - Crucible Lake

אחרי הפאס והאגם הזה אני מבין למה בניו זילנד התרכזו כ"כ הרבה אנשים שטוענים שהם פגשו את אלוהים (אין מקום לספר לכם על החוויות הדתיות של המארחים המטורללים שלנו, שמשדרים רדיו לאלוהים ופוגשים אותו בכל מיני…), הוא פשוט מצייר לו פה אגמים, הרים וכל מיני שטויות. אז לעיתים פוגשים בו סתם ברחוב כשהוא מחפש השראה באיזו פינה שכוחה…
למחרת תפסנו מטוס טרמפ יציאה מהטרק. כן, טרמפ במטוס. שמענו אותו נוחת ליד הבקתה, רצתי, איבדתי רגל (חציתי נהר בשם סיבריה, וכשמו כן הוא) עמדתי על המסלול ונופפתי לטייס… פשוט לא יאומן, האמת לא היה לי כח לבוש וולק (הליכה ביער) בוואלי היאנג ולחצות את הנהר בסירה היה יותר יקר מהמטוס. הטיסה הייתה סיום מה שנקרא בול…

New Zealand - Makarora, Osher Merhav

זהו, עכשיו אני בקווינסטאון ואחרי שהיה לי את השיער הכי ארוך מאז יא` אז סופסוף הסתפרתי (אושר)… התכניות ככה מחר רוטברן ואח"כ Cascade – Rees Dart (נחשב ע"י המקומיים הניו זילנדים לטרק הכי יפה באמת, וגם הקשה מכולם – 6 ימים של טיפוס הרים 10-12 שעות הליכה בכל יום, התכנון להתחיל בוואלי, אני אטפס לקסקייד ואפגוש את אושר מאוחר יותר אז אם אין מייל בחודש הקרוב אז כנראה הפעם באמת הפכתי לקרח). ומשם… 7.2.06 מילפורד ואח"כ קפלר…
הזמנתי ל- 10.3.06 טיסה לפיג`י ומתברר שגם חור באמצע שום מקום יודע לשאוב כסף מישראלים. זהו, נלך להשתכר מקאווה ולבלות קצת ליד הים.
אחרי שהצפתם אותי בתגובות אני הפעם לא שואל שאלות, פשוט ספרו.
ובלי שטויות, שאף אחד לא ייעשה משלי יחימוביץ` שרה או משהו… יש גבול לאן אני מוכן לחזור!

מירי, לך מוקדשת התמונה מ-Nevis Road.

New Zealand - Nevis Road

אופיר אליך נשלח את החשבון לטיפולי הגב. רק רחפת יכולה ליסוע שם. להבא שקול מילים (והמלצות) או שקול שיניים (וחוליות בגב)… 🙂

כן, ניו זילנד מוצפת מקומות שיגרמו לאתאיסט לדבר עם אלוהים…

רועי אביטל
אין שכל אין דאגות

New Zealand - Lake Matheson

Advertisements

4 מחשבות על “שבועיים לבנים

1. תודה על התמונות , פשוט תענוג!
    הנופים עוצרי נשימה, הזכרת לי למה אנו חוזרים ומטיילים בכל הזדמנות אפשרית, וזה קורה לא מעט 🙂 .
    אמנם בניו-זילנד טרם הספקתי להיות(עוד נגיע) , אבל התמונה של האגם מוקף בהרים מושלגים הזכירה לי קצת את היום השני בטרק בהרי הקצ'קר בטורקיה(מומלץ ביותר,לטיול הבא).
    תהנה!

2. אין ספק, יש לך כישרון לתאר דברים 🙂
    וגם לצלם אותם.

התמונה האחרונה של האגם מטמטמת.